Pressemeddelelse vedr. generalforsamlingen d. 19. april

Ulla PlesnerKlubnyheder

Nedenstående pressemeddelelse er sendt til Frederiksborg Amts Avis d. 20. april:

Bestyrelsens plan blev vedtaget med stort flertal

Fredensborg Golf Club afholdt ekstraordinær generalforsamling d. 19. april 2017.

Bestyrelsen havde forud for generalforsamlingen forhandlet med klubbens kreditorer, der har pant i ejendommen, med henblik på at undersøge om der med disse panthaveres accept kunne gennemføres en langsigtet løsning, der kunne sikre klubbens eksistens.

På generalforsamlingen skulle medlemmerne tage stilling til, om der var grundlag for at arbejde videre med en rekonstruktion af klubbens økonomi, der har været udfordret bl.a. på grund af nogle udtrådte medlemmers ønske om tilbagebetaling af indskud. En forudsætning for rekonstruktionen var, at alle nuværende og tidligere medlemmer som led i rekonstruktionen skulle behandles ens, hvilket skulle vedtages af klubbens medlemmer.

På generalforsamlingen deltog knap 250 medlemmer enten ved fremmøde eller ved fuldmagt.

Bestyrelsens forslag blev vedtaget med 95 % af stemmerne.

Golfklubben forventer herefter indenfor den nærmeste fremtid at anmelde rekonstruktion overfor skifteretten med henblik på, at samtlige kreditorer forventeligt allerede i maj måned kan få lejlighed til i overensstemmelse med konkurslovens regler at stemme om rekonstruktionsforslaget, der bl.a. forventes at medføre, at samtlige indskudskrav akkorderes med en dividende på 0 procent.

Der spilles i hele perioden golf på banen, der står flot.

Bestyrelsen ser frem til en super sæson.

Fredensborg Golf Club